onsdag 28 februari 2007

Kalkbrottet

Bildspel


Vet inte riktigt varför jag gillar det här stället så mycket.
Känslan kan väl liknas vid den man fick när man var liten och kom till en riktigt fet lekplats med massvis av rutschbanor, klätternät & lianer.
Nedlagda fabriker, öde hus, gamla gruvor & övergivna industriområden är mina nutida lekplatser.
Man behöver inte alltid ta sig ut i skogen för att gå på upptäcktsfärd. Det finns så många bortglömda vackra platser inne i staden.
Att gå upp för en rostig spiraltrappa i ett fallfärdigt stålverk och andas in 20 år gammalt damm är för mig minst lika underbart som att klättra upp för ett mossigt berg och beundra utsikten.

Explorera mera...

3 kommentarer:

Anonym sa...

kan inte annat än hålla med... fresh photo SON!

Anonym sa...

Åh! Så du gillar förfallsestetik?!?!

Här är lite tips om du inte sett dem tidigare. Jag är nätbekant med en hängiven förfallsestetiker nämligen:

http://www.benkar.se/glomdarum/
http://alhazred.myphotoalbum.com/

Den andra länken är hans egen tror jag. Han har varit i Grängesberg o fotat gruvlave o Källfallet bl a också. Vi har ju en hel del övergivet liksom...

Jon sa...

Jo tack!
Vi har utforskat några gamla industrier och gruvor i Ludvikatrakten.. Har fortfarande några ställen kvar som jag skulle vilja kolla igenom. Har lite foton från nån lave och ett enormt dagbrott. Lägger kanske upp dom innom en snar framtid.
Det är inte bara estetiken som tilltalar. Äventyret, "upptäcktsfärden" är minst lika lockande.
En vandring genom historen...

Jag?